Rabu, Mei 16, 2012

RITA RUDAINI & AIDIL ZAFUAN, ALHAMDULILLAH TAK JADI CERAI



disamping nak kongsi gembira dgn berita ni, saya amat suka dgn tudung AIDIJUMA yang dipakai oleh Rita ni, antara koleksi aidijuma ada juga yang tak ikut spec yg betul dlm tuntutan syarak, pandai2lah memilih ok...



Dalam prosiding ringkas di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Petaling, Shah Alam petang ini, Aidil Zafuan membuat tuntutan balas terhadap permohonan tunjuk sebab bercerai daripada Rita Rudaini yang di’failkan minggu lalu. 


Menurut Aidil Zafuan, permohonan sebab dari pihak Rita Rudaini membuktikan yang isteri’nya itu masih mahu bersama beliau dan mahukan perkahwinan ini terus kekal.
Oleh itu, Aidil Zafuan bersetuju untuk membatalkan tuntutan cerai yang beliau failkan sebelum ini & memohon Rita Rudaini juga anak anak untuk berpindah ke rumah beliau di USJ 1.


“Meminta sebab adalah tanda dia (Rita Rudaini) tidak mahu bercerai & saya tarik balik. Saya juga menuntut dia & anak anak untuk berpindah ke rumah saya di USJ 1 sebagai tanda taat & setia kepada suami,” ujar Aidil Zafuan di luar dewan.


Di’tanya rasional atas tuntutan pindah rumah ini, Aidil Zafuan berkata beliau lebih selesa untuk tinggal di’rumah yang di’berikan majikan beliau kini & sesuai dengan pendapatan beliau sekarang.


kredit gambar & sumber: ROTIKAYA



alhamdulillah, mungkin masing2 masih menyimpan perasaan sayang, mungkin juga demi anak2... menangislah syaitan sebab pasangan adam & hawa ini tak jadi nak runtuhkan masjid & terselamat dari fitnah...




aidil jagalah rumahtangga baik2, tanggungjawab berat diakhirat nanti jika tak dapat jalankan amanah Allah dgn baik sebagai ketua rumahtangga, semoga rumahtangga kalian kembali harmoni... amin

17 ulasan:

Irfa berkata...

cantiknya Rita pakai tudung
ada hikmah disebalik setiap kejadian itu..cuma manusia je kurang sabar

Azwa Azee berkata...

wah!! bagus..kurang 1 kes perceraian

IBU GEBU berkata...

Irfa, cantik kan... manis je, sejuk mata memandang

thanks komen ya

IBU GEBU berkata...

Azwa Azee,

boleh jadikan contoh untuk pasangan yg masih dalam konflik rumahtangga, kalau masih ada perasaan sayang, jangan sorokkan

aDisH.sHidA berkata...

SEMOGA IKATAN PERKAHWINAN MEREKA AKAN BERKEKALAN..

HARAP AIDIL DAPAT MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB YANG DIAMANAHKAN SBG KETUA KELUARGA

MANIS, AYU NYA RITA PAKAI TUDUNG..KALAU BERTERUSAN MCM TU KAN BAGUS...SEDAP MATA MEMANDANG

aizamia3 berkata...

syukur Alhamdulillah.. syukur sangat2.. gembira rasanya bila tau dorang tak jadi bercerai..

Moga mereka tenang dan bahagia sepanjang hayat tanpa gangguan dari pihak2 tertentu..

ummiarissa berkata...

Alhamdulillah..cukup2lah nak menguji kesetiaan pasangan dengan cara begini..maknanya jodoh mereka kuat,harap tidak ada lagi campur tangan keluarga dua2 belah pihak bila mereka dah berdamai..

ogyep yummy mellow berkata...

Salam kenal... INshaAllah.. semoga berkekalan hendaknya..

Shahriah Abdullah Novelis berkata...

Aaamin... selesai juga akhirnya... follow gitu2 aje kisah Rita.. Syukur Alhamdulillah moga ikatan yang di bina kekal selamanya amin....:))

IBU GEBU berkata...

Shida, kita sesama islam ni mmg kena doakan yg baik2 buat saudara seislam kita, mudah2an rita terbuka hati untuk terus berhujrah... amin

IBU GEBU berkata...

aizamia,

suami ketua rumahtangga, didik & bimbing isteri dari acuan kita sendiri bukan dari orang lain

isteri pulak kena bertolak ansur, fahami kedudukan & kemampuan suami

IBU GEBU berkata...

kak Ida

dulu ita x ambik port pun kes rita ni, tapi bila tengok muka anak2 dia secara tak langsung ikut jugak perkembangan sebab kesian kat anak2 dia... apa cerita bila mak ayah asyik konflik aje...

IBU GEBU berkata...

ogyep,

salam kenal juga... thanks atas kunjungan ya

IBU GEBU berkata...

kak sha,

follow gitu2 tu mcmana kak? hehe... ingat apex je ada gitu2

lama x masuk blog akak baca akak bebel bebels... nak tarjah sekarang jugak!

Iffah Afeefah berkata...

cntik bininye

ape lg y die xpuas heh

kkida @ 1001resepi berkata...

macam-macam pesyen orang pakai tudung le ni kan...yang ni stail ada jurai pulak kiri kanan...nasib yang pakainye comel..:) jika kkida pakai camtu....hmmm ntah le macam mana ropanye....hehe...

susumanis berkata...

alhamdulillah, semoga jodoh mereka kekal sampai ke surga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...