Isnin, Mei 21, 2012

JUS CALAMANSI aka UBAT BATUK





JUS CALAMANSI atau nama kampungnya JUS LIMAU KASTURI, sangat sedap diminum sejuk atau bancuh guna air masak biasa sahaja, harga tak mahal 1 liter cuma RM 9

kenapa tajuk ni saya tulis aka UBAT BATUK? sebab kalau time saya rasa tekak saya perit, tanda2 nak kena batuk... saya akan bancuh jus ni dalam 1/2 cawan je dan minum sebelum tidur, insyaAllah dalam 2 hari akan ok semula... tak percaya? cubalah sendiri

mungkin sebab kandungan limau kasturi yg masam tu membantu mencairkan lendir & kahak dalam tekak kita, anak2 saya pun saya amalkan minum jus ni kalau mereka kena batuk... dengan syarat bancuh sedikit sahaja sebab jus ni masam manis, minum banyak2 takut tak lalu

biasa saya letak 2 sudu jus + 1/2 cawan air masak & diminum sekali lalu... sangat berkesan!





terdapat variety perisa untuk jenama NUTRIFRES ini, semua sedap2 belaka... dulu masa saya buka kedai jual ice blend memang saya guna jenama ini, tak nak jenama lain sebab harga murah, jus yang pekat & tentunya rasa yg sedap...



6 ulasan:

Syakir Rahman berkata...

jus ni da makin femes skg ^__^

IBU GEBU berkata...

syakir,

betul tu dik... mcm2 jenama ada tapi akak lebih suka NUTRIFRES!

Iffah Afeefah berkata...

da lapa sume sedap

susumanis berkata...

salam IG. am yr new reader, dtg dr blog kkida, salam perkenalan

IBU GEBU berkata...

iffah, betul tu

kakak amat setuju sekali :)

IBU GEBU berkata...

waalaikumussalam susumanis

manis sungguh nama itu :)

salam perkenalan juga dari IG, nanti ada masa IG akan berkunjung kerumah kamu ya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...