Khamis, Disember 22, 2011

TARIKH HARI IBU


Adakah kita merasakan kita telah menjadi ibu hebat?
Bagaimana pula dengan ibu2 yang berada di palestin yang pastinya jauh lebih hebat dari kita
(gambar dari google)


seorang sahabat maya dari negara seberang (indonesia) menghantar e-mail ucapan "SELAMAT HARI IBU" buat saya lewat petang tadi...

saya terpinga2 kerana setahu saya hari ibu telahpun disambut pada 8 MEI yang lalu

tapi, demi menghormati persahabatan kami yang bermula dari kunjungan beliau ke blog saya awal tahun ini, saya membalas juga ucapannya dengan terima kasih...

selagi masih ada sahabat yang mengingati & sudi pula memberi ucapan, apa salahnya kita hargai kan? walaupun mungkin kami memang tak akan pernah dapat bersua kerana faktor jarak...

selepas itu, untuk kepastian saya google semula berkenaan tarikh hari ibu yang sebenarnya, barulah saya tahu rupanya tarikh adalah berbeza mengikut negara...

memang tarikh hari ini 22 DECEMBER 2011 hari ibu disambut di Indonesia, tapi bagi Malaysia dan beberapa negara lagi telah menyambutnya pada 8 MEI 2011 yang lalu

tarikh ini akan berubah setiap tahun kerana yang paling tepat & mudah diingati adalah hari ibu di malaysia jatuh pada MINGGU KEDUA BULAN MEI
("minggu" disini merujuk kepada hari AHAD)

sumber: WIKIPIDEA


amat tersentuh dengan gambar ini, mungkinkah tiada lagi peluang untuk kanak2 ini mengucapkan  SELAMAT HARI IBU kepada ibunya? Mungkin hanya doa yang dapat dititipkan selepas ini
(gambar dari google)


*p/s: Bersyukur kerana masih mempunyai ibu yang melahir & membesarkan diri ini, hari ibu memang sepatutnya diingati & dihargai walaupun dengan sekecil kecil ucapan walaupun sebenarnya setiap hari juga seorang ibu mendambakan ingatan & kasih sayang dari anak anaknya... wallahua'lam


2 ulasan:

missNick berkata...

betul tu kak....dgn cara itu la kita dapat balas jasa orang tua kita...tak sabarnya nk balik kg esok jumpa mak hehe :)

IBU GEBU berkata...

terima kasih miss Nick... hati2 dalam perjalanan ya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...