Selasa, November 15, 2011

TIPS MEMENANGI HATI JEJAKA PEMALU

SEKADAR GAMBAR HIASAN... SORY REMY


1.
MASUK DALAM ELEMENNYA: cuba cari apa yang menjadi kesukaan dan hobinya.contoh... jika dia suka bersukan, cuba sesekali tengok ketika ada pertandingan atau semasa sidia sedang berlatih.. Jika dia suka bermain game, cuba temankannya.... sebenarnya kita tak sedar bahawa ketika seseorang sedang berada dalam elemennya atau minatnya, atau semasa melakukan perkara yang dikuasainya, ia akan berada dalam peringkat karisma dan kepercayaan diri yang tertinggi!

RASIONALNYA: si dia akan merasa dikuasakan dan diingini, k
etika kepercayaan dirinya tinggi, ia akan berasa lebih selesa untuk membuat anda tertarik padanya.

2. BERI PUJIAN: Cuba berikan pujian untuk perkara2 baru yang berlaku pada di dirinya. Beri pujian untuk sesuatu perkara yg dihasilkannya contoh...

"entry terbaru dalam blog awak sungguh menarik, saya suka membacanya..."

apabila anda memuji & menunjukkan minat, maka anda membina harga dirinya dan membuatnya ingin berkongsi lebih banyak tentang topik tersebut.
Bahkan ada kalanya dia akan berasa dirinya dihargai...

3. SEBUT NAMANYA dalam perbualan atau perbincangan anda contoh, semasa berkumpul bersama kawan2, usahakan untuk menyebut namanya atau setidak2nya perkenalkan si dia kepada kawan2 anda...

ini akan membuatnya menyedari bahawa anda menganggap bahawa dirinya penting.
Si dia akan lebih cepat merasa terikat jika anda menyebut namanya...


4. TANYAKAN SOALAN BERCORAK SUBJEKTIF: Contohnya: "kenapa awak berminat dengan pekerjaan awak sekarang?" atau...

"kenapa awak berpindah ke Terengganu sedangkan awak berasal dari Johor?"

Soalan-soalan seperti ini akan membuatnya bercerita tentang siapa dirinya.
Dengan cara ini, dia akan merasa lebih dikenali dan selesa untuk bersama dengan anda.

5. MINTA PERTOLONGANNYA: lelaki biasanya suka membantu wanita, lebih2 lagi jika pertolongan itu menjurus kepada perkara yang menjadi kemahirannya seperti membaiki radio yg rosak, membetulkan lampu garaj yg terbakar... dan sebagainya,

tapi kena pastikan anda ada bersama rakan semasa dirumah untuk mengelakkan terjadinya fitnah...


6. TANYA SOALAN2 AM: seperti makanan kesukaannya, hobinya, atau filem kesukaannya. Apabila anda mencari kesamaan dalam satu bidang, akan lebih mudah untuk menawarkannya melakukan kegiatan tersebut bersama.

FAKTA YG PERLU ANDA TAHU, lelaki jika pemalu akan takut setengah mati untuk memulakan gerakan pertama.
Jadi jika kita mengetahui hobinya yang kebetulan sama, lebih mudah untuk kita mendekatinya.Dari sini anda pun boleh mengukur minatnya kepada anda, jika anda sudah bersungguh2 untuk mendekati, tapi si dia masih diam membisu, maka anda tahu bahawa si dia belum atau tidak tertarik langsung dengan anda...

7. UCAPKAN SALAM DI AKHIR PERTEMUAN: jangan lupa juga kata2 "seronok hari ini dapat luangkan masa bersama awak, lain kali boleh kita jumpa lagi ya"...

i
ni adalah ucapan yang tidak terlalu terdesak dan memalukan, tapi sekaligus menunjukkan bahawa anda tertarik padanya.

Jika si dia memberikan respons positif sambil tersenyum, mengangguk, atau berkata "ya",mungkin hatinya juga sudah mula manyukai anda...

yahoo

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PESANAN WANITA: dengan lelaki pemalu, anda harus berani memulakan langkah pertama. Namun perlu dipastikan, untuk semua langkah pertama itu, SI DIA HARUS MEMBERIKAN RESPON POSITIF... 

 Jika tidak, cepat2 lah angkat kaki  kerana tentunya anda tak ingin di gelar sebagai SYOK SENDIRI, berkhayal dalam angan2 dan terus mengharap si dia akan tertarik kepada anda...


INGAT bahawa si dia bukanlah satu-satunya lelaki di dunia ini, anda patut memberikan cinta kepada insan yang tahu menghargai cinta anda...




5 ulasan:

JIJI YU berkata...

sy leh tahan jgk pemalu

IBU GEBU berkata...

jiji... bolehlah share dekat wall Fb supaya orang tahu awak pemalu...

tapi lelaki pemalu ni sebenarnya nakal!

Sunah Sakura berkata...

kenapa kena remy ishak jugak? ahahaha

IBU GEBU berkata...

sebab remy posing mcm ala ala nerd... ahahaha

mas saari berkata...

kalau tak luahkan nanti melepas pulak kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...