Khamis, Oktober 20, 2011

SINGA PUN BACA DOA SEBELUM MAKAN!



seorang pemburu bertembung dengan seekor singa...
kerana terperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya...  tiada pilihan, pemburu itu menadah tangan dan berdoa....

ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa ...

PEMBURU: "Ah leganya........singa baik rupanya, selamatlah aku..."
SINGA: "Ya.......singa yang baik selalu baca doa sebelum makan..."

ahahaha... lawak tak? lawak tak? (terjumpa lawak ni masa BW)

*p/s: SEBELUM MAKAN JANGAN LUPA BACA DOA, SINGA BOLEH TAKKAN KITA TAK BOLEH KAN?

2 ulasan:

mas saari berkata...

betul tu..
jgn tau nak makan je, doa malas nak baca kan?

IBU GEBU berkata...

mas, kadang2 dahlah tak baca doa, makan pun tak sempat kunyah, main telan je... sedangkan nabi kita mengamalkan kunyah makanan sekurang2nya 40 kali baru telan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...