Isnin, September 12, 2011

FAKTA MENGUAP

saja2 nak sambung cerita BEN pasal menguap kat sini





memang buruk rupa orang yg menguap tak tutup mulut ni kan? aduih... silap2 tak jadi buat menantu ni

etika menguap ditempat awam pula baiklah diminimumkan sehabis baik keluasan mulut yg terbuka tu, lebih elok coverlah dengan tapak tangan tu...




secara saintifiknya pula menguap adalah kerana tubuh kekurangan oksigen, oleh itu mulut kita secara automatiknya membuka ruang seluas2 luasnya untuk mendapatkan oksigen

kalau tak percaya, cuba korang yg dah rasa nak mula menguap tu bangun sekejap, rehatkan diri...
lebih elok cari kawasan yg agak luas, tarik nafas panjang2
(melalui hidung ya)


bagi yg memakai tali pinggang atau kolar baju, bolehlah longgarkan sikit agak2 selesa kita bernafas, insyaAllah dengan cara ini pernafasan kita akan kembali lancar kerana tubuh mendapat bekalan oksigen tambahan
sekaligus dapat mencegah kita dari menguap







*NOTA KAKI: kalau dah tak dapat elak juga nak menguap, cuba lah sedaya upaya untuk mengurangkan effect menguap tu dari pandangan orang ya.... haaaa, kan manis tu

2 ulasan:

CasaDelarossa berkata...

saya mmg suka info-infi mcmni... nice...

merahitujambu berkata...

tapikan kita x digalakkan menguap..


jom buat kek untuk saya

http://merahitujambu.blogspot.com/2011/09/saya-nak-buat-kek-untuk-merahitujambu.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...