Selasa, Mac 08, 2011

JELAJAH BLOG KATEGORI IBU




assalamualaikum, N3 kali ini untuk menjayakan segmen khas dari abang ketak kita...
*******************************************************************************
saya ibu kepada 2 org cahaya hidup bukan setakat cahaya mata, sulung darjah 2 MOHAMAD AMIRUL AIMAN, sikecil yang manja NUR AIN NAJWA sedang melanjutkan pelajaran di tadika Yayasan Islam, berumur 6 tahun...
saya menamatkan kerjaya pada tahun 2009 setelah melalui episod sedih dah perit dalam kehidupan, menceburi bidang kerjaya swasta menuntut komitmen 200% yang adakalanya tak terdaya digalas...
setelah kurenung wajah kedua anak ibu yang masih perlukan kasih sayang, dan tak sanggup melihat mereka membesar ditangan org lain, akhirnya ku nekad mengubah haluan hidup ini dgn memilih menjadi suri rumah tangga buat suami dan anak2 yang mana lebih memberi ketenangan jiwa berbanding wang ringgit yang kukejar siang dan malam...
meminati dunia seni, terutamanya seni masakan, seni penulisan mahupun seni hiasan...
minat terbaru tentunya blog sejak2 dah manage time sendiri dirumah selain FB... ternyata aku boleh tambah ilmu, tambah kawan, tambah income... siapa tak suka...
*******************************************************************************
kenangan manis bergelar ibu tentu yang pertama dan utama sekali merasai kesakitan melahirkan anak yang telah dikandungkan selama 9 bulan, hanya tuhan yang tahu perasaan itu... mungkin org tak tahu akan tanya, kenangan manis apa kalau sakit? ha... itulah manis yg tak semua org boleh dapat, dan itu adalah satu anugerah!
********************************************************************************
kenangan pahit rasanya tak sesuai nak kata pahit sebab darah yang mengalir ditubuh saya dan anak walau kesusahan mana tak akan menjadi pahit, tapi itu adalah ujian dari yang di atas...
ketika anak2 ibu sakit atau demam sekalipun, biarlah ibu menggantikan kesakitan itu, saya selalu cakap dgn anak saya bila mereka sakit, "bagi ibulah demam itu @ bagi ibulah sakit itu"...
ujian teramat getir ketika aiman operation buang tonsil pada tahun 2007 di Century Medical Centre johor, puas aku menangis... namun segala ujian itu berjaya ku redah berbekalkan doa dan semangat dari suami dan keluarga...
*********************************************************************************
buat suami yang sudi memuliakan diriku menjadikan aku isterimu dan melayakkan aku melahirkan zuriat kita, tiada apa yang mampu ku ungkapkan... kasih sayangmu, biarlah tidak sesempurna orang lain tapi aku yakin dan percaya Allah telah mencipta 1000 kebaikan dlm dirimu dan bersamamu menjadikan aku sempurna...

**********************************************************************************
nasihat ibu buat anak2 ibu dan anak diluar sana kerana bagi saya anak org juga adalah anak saya bertuahlah jika kamu menyayangi & menghormati kedua ibu bapa mu, tapi jika tidak bersedialah kamu untuk diperlakukan sedemikian rupa oleh anak2 mu sendiri kelak...

"JANGAN DERHAKA KEPADA ANAK JIKA KITA TIDAK MAHU MEREKA MENDERHAKA KEPADA KITA..."

**********************************************************************************
harapan ibu kepada anak2 ibu, tuntutlah ilmu dunia dan akhirat kerana hanya dgn ilmu yg seimbang kamu akan berjaya, ibu sayang anak2 ibu!
**********************************************************************************
buat sigadis yang baru belajar mengenal hidup, petikan dari dr faisal tehrani.."kehidupan dunia bakal disusuli dengan kehidupan di akhirat"...jika kamu mengaku islam dan kamu adalah "manusia" kamu akan berjaya menafsirnya...

17 ulasan:

ShimaSalleh berkata...

singgah sini :D

airmataibu berkata...

thanks shima...

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ berkata...

pinky momma dtg singgah dr blog abe ben..and terus folo kamu mama =)

smga kite berjaya mendidik anak2 di dunia & akhirat..
jemput jengah pinky jom..

more make tips & shawl tuto at my side bar..jom join!

http://eppyphamdiary.blogspot.com

c-tea berkata...

datang dari blog saudara ben.k.dah follow awk.jemput datang ke blog ct...

dan jangan lupa untuk vote blog ct k..jom baca sini

http://illustrasiaku.blogspot.com/2011/03/jom-ramai-ramai-vote-untuk-blog-ct.html

apisv2 berkata...

salam,
mengunjungi rakan2 jelajah blog;)
dtg dr blog abg ben;D
blog apisv2

ShA + ZaM = LoVe berkata...

salam..
singgah dari blog Abg Ben..

http://heandsheloves.blogspot.com/

>NiSha<

pRiNCe berkata...

entry yg sgt bagus...
thniah ye...:)

sy ni newbiee lagi...
jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)x

Diari-Selebriti-Mama berkata...

singgah dari segmen BA.
slmt bknalan.nice blog!dah follow^^
seorang ibu itu sanggup gantikan tempat untuk anaknya.subhanallah..
jemput ziarah blog http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/jelajah-blog-kategori-ibu.html

rizaros berkata...

salam pkenalan.. datang dari blog abg ben :)
jom follow sy jgak, untuk smangat berblog n kongsi info ttg mommy..hehehe..
rizaros.blogspot.com

Farra berkata...

Salam kenall, sy kagum dgn ibu yg benti keje jd surirumah..harap sy bole buat gitu satu hari nnti..jom ziarah blog sy juga

Lulu caldina berkata...

Tahniah kerana menjadi seorang ibu...
semoga memiliki anak yang soleh dan berjaya...

Dda Ly berkata...

ibu..:) saje singgah sini...nak bace kisah ibu..hehe

meh ke rumah..
~kekasih hati chinta jiwa~
keep in touch ye..♥♥♥

airmataibu berkata...

pinky mama: i.Allah itulah yang diharapkan oleh seorg ibu... nanti kita pergi rumah awak ye...
c-tea:thanks 4 ur support!
apisv2: terima kasih ye...
nisha:thanks
prince:thanks sbb puji N3 i...
Diari-Selebriti-Mama: ye ke nice blog? alamak bangga seh! nnti kita g umah awak jugak...
rizaros:slm perkenalan juga... nnti i follow u...
farra: slam kenal juga, saya pun kagum dgn diri saya, eceh! nnti kita ziarah ye...
lulu: terima kasih atas doa tu...
Dda Ly: bestnya panggil kita ibu, terasa mcm ramai anak... nanti ibu dtg umah ye, keep in touch juga!

halila Ibrahim berkata...

salam
singgah dr segmen ben..
semoga kita menjd ibu2 yg berjaya.
jemputlah ziarah sy...
http://halilaibrahim.blogspot.com

airmataibu berkata...

thanks ila, i.Allah kita akan berjaya mendidik anak2 dgn sempurna...
nnti kita ziarah awak k...

luckylizan berkata...

salam rozita, sama lah kita berenti kerja nak jaga anak, bila dah dapat sorg dapt lagi sorang, nak blogging pun curik2 masa, saya suka widget awak yang ajak org solat tu, simple tapi berkesan.. jom tukar2 link yuk :)

airmataibu berkata...

yes lizan, saya sokong... terima kasih sbb suka widget i.... heheheee, jom!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...